BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, December 10, 2010

Terimalah Aku

Yaa Allah…Yaa Rabb Sinarilah hatiku dengan cahaya-Mu,Penuhilah dengan Cinta…Cinta kepada-Mu,Cinta kepada Rasul-Mu ‘Muhammad’ terkasih,Cinta kepada para Awliya-Mu…Jadikanlah Aku,Hamba yang selalu mencintai-Mu..Yaa Allah yaa Rabb… Engkaulah tujuanku, Redho-Mu lah yang kuharapkan,Berikanlah Cinta dan Makrifat-Mu kepadaku Yaa Rabb. Cintaku teruntuk Junjunganku Rasulullah Muhammad Tercinta…dan Cintaku yang Utama teruntuk Yang Satu Yang menciptakan diriku beserta Alam raya ini…Allah Azza Wa Jalla…
Siapakah Aku…
Aku bertanya : ”Siapakah aku ?” Ia menjawab : ”Aku adalah Hamba-Nya…” Aku bertanya : ”Apa yang selayaknya Hamba lakukan ?” Ia Menjawab : ”Dengan pengabdian dan Keikhlasan…” Aku bertanya : ”Apakah selama ini aku sudah dengan sepenuh hati mengabdi ?” Ia menjawab : ”tanyakan pada keraguan dan kegundahan hati mu… Aku bertanya : ”Apakah aku sudah ikhlas dalam ibadahku..?” Ia menjawab : ”tanyakan pada hati yang sentiasa ingin balasan…” Aku bertanya : ”Apakah layak aku menjadi hamba-Nya….? Ia menjawab : ”Tanyakan pada ke’ada’anmu didunia…untuk apa..? untuk siapa..? Dari siapa…? Menuju siapa..? bersama siapa..? kerana DIA adalah bukan apa ?….bukan pula Siapa…? Kerana Dia adalah yang ‘Ada’ Dari segala ketiadaan…
Ampuni aku ya Rabb…aku hamba Mu yang sentiasa melakukan dosa… Dekatkan aku dengan Mu Ya Rabb…sedekat-dekatnya sehingga tiada lagi yang lebih dekat denganku melainkanMu… Aku rindukan cintaMu Ya Rabb… Tiada ketenangan yang dapat menandingi ketenangan dalam kemasyukan cintaMu…
Jangan tinggalkan aku kerana dosa-dosa yang telah aku lakukan Ya Rabb…aku ini hambaMu yang bodoh, yang tidak bijak berkata-kata, yang tidak pandai menjaga adab dengan Mu… kerana kutahu…sia-sialah hidupKu tanpa perhatian dan bimbinganMu…
Aku mencintaiMu yaRabb…sangat-sangat merinduiMu… Tenggelamkanlah aku dalam CINTA AGUNGMU…

0 comments: